اگر فرزند دارید احتمالا نگران هستید
درباره میزان سرایت این بیماری سوال دارید
و اینکه آیا کودک تان در خطر است یا نه؟
اطلاعات نادرست در سراسر اینترنت پخش شده است
از زمانی که ویروس کرونا، یا آنگونه که امروزه می گویند کووید-۱۹ ، شیوع یافته است
بنابراین از کارشناسان سلامتی یونیسف خواستیم که واقعیت ها را تشریح کنند

شش موضوع که باید بدانید :

۱ – ویروس از طریق تماس مستقیم با قطرات تنفسی از یک فرد مبتلا یا لمس کردن سطوحی که آلوده شده اند منتقل می شود. به کودکتان بگویید از افرادی که عطسه یا سرفه می کنند یا تب دارند حداقل یک متر فاصله داشته باشند.

۲ – علائم ویروس کرونا می تواند شامل تب، سرفه و تنگی نفس باشد. در موارد شدیدتر، عفونت ممکن است به ذات الریه یا مشکلات تنفسی منتهی شود. و در موارد نادر تر بیماری می تواند کشنده باشد.اما این مساله اغلب در افراد مسن تر که بیماری های قلبی دارند،رخ می دهد.

۳-پیشگری هایی که می توانید انجام دهید: دستتان را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون یا یک محلول ضدعفونی کننده الکل دار به طور مداوم بشویید، زمانی که سرفه یا عطسه می کنید دهان خود را بپوشانید یا آرنج تان را جلوی دهان خود بگیرید یا از دستمال کاغذی استفاده کنید و بلافاصله آن را درون سطل آشغال بیاندازید.

۴-آیا ماسک از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می کند؟ نه واقعا! اگر هیچ علائمی ندارید نیاز نیست از ماسک استفاده کنید. در حقیقت شستن دست ها مهم تر است. اگر سرفه یا عطسه می کنید، توصیه می شود که از یک ماسک بهداشتی استفاده کنید تا از دیگران محافظت شود.

۵-آیا ممکن است زنان باردار ویروس کرونا را به جنین منتقل کنند؟ تا کنون شواهدی مبنی بر اینکه در دوران بارداری ویروس می تواند به جنین منتقل شود یا اینکه چه تاثیراتی بر روی کودک خواهد داشت ، وجود ندارد.

۶- آیا دارویی برای درمان ویروس کرونا وجود دارد؟ امروزه هیچ گونه داروی ویژه ای برای پیشگیری یا درمان ویروس جدید کرونا وجود ندارد. بنابراین بهترین کاری که می توانید انجام دهید رعایت اصول اولیه بهداشتی است
اگر فکر می کنید این ویدئو مفید است آن را با دوستان یا اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارید.