تاتی طبی

دومین نشست رئیس مرکز طبی کودکان با مدیرعامل موسسه دانش بنیان فرزان در مورد برنامه و کمپین هوشمند تکامل کودک برگزار شد.  در این نشست، دکتر بدو رئیس مرکز طبی کودکان، اعلام کرد مرکز طبی کودکان، به عنوان حامی کمپین هوشمند تکامل کودک، از برگزاری این کمپین، حمایت می کند.

پویش هوشمند تکامل کودک با مشارکت شخصیت ها و مراکز مختلف از ۱ بهمن تا ۱۵ اسفند ۹۸ به مدت ۴۵ روز به اجرا در می آید. هدف این پویش، آگاهی خانواده های دارای فرزند زیر ۵٫۵ سال، درباره پایش تکامل کودک و معرفی ابزار مناسب آن، یعنی پرسشنامه سنین و مراحل تکامل (ASQ) است. اپلیکیشن موبایل برای تکمیل و تحلیل نتایج پرسشنامه توسط والدین و خط تلفن مشاوره رایگان در زمره برنامه های این پویش است.

اختلالات تکاملی از شایع ترین مشکلات کودکان در دنیا می باشد که میزان شیوع آن در حال افزایش است. تشخیص زودرس و بموقع اختلال برای سلامت کودک و خانواده، حیاتی است وعدم تشخیص بموقع و اقدامات بهنگام، می تواند عوارض جبران ناپذیری در سنین بعد داشته باشد. به همین دلیل، استفاده از روشی معتبر برای بررسی وضعیت تکامل کودک و شناسایی بموقع اختلال احتمالی، بسیار مهم و ارزشمند است.

مرکز طبی کودکان به عنوان “قطب علمی اطفال کشور” در سال ۱۳۴۷ راه اندازی شده است. این مرکز فوق تخصصی دارای ۳۴۵ تخت بستری و ۲۶ کلینیک و درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی می باشد. مرکز طبی کودکان، در دهه های اخیر، در ارائه خدمات سلامت کودکان در حوزه های درمان و پیشگیری، نقشی محوری در سطح کشور داشته است. بزرگانی همچون دکتر اهری و دکتر قریب در این مرکز خدمت نموده اند و هم اکنون نیز جمعی از برجسته ترین متخصصان کودکان و رشته های مرتبط در این مرکز مشغول ارائه خدمت به خانواده ها هستند.

موسسه فرزان، اجرای کمپین هوشمند سلامت را بر عهده دارد. این موسسه به عنوان کارآفرین برتر ملی، پیشرو در زمینه خدمات نوآورانه در حوزه سلامت و بویژه سلامت الکترونیک و موبایل می باشد.